Etna character engineering

Discuss Urho3D art-related topics (creation, import, export, troubleshooting) and share your free art.
Forum rules
Please only share free art (eg. public domain or open source-licensed such as Creative Commons) that you own the copyright to. Do not advertise for-pay content.

Etna character engineering

PostPosted by codingmonkey » 27 Mar 2015, 07:35

Hi folks.
This is my trying to animate my model.
with some experimental things like: hair-ragdolls as target for bones. these bones actually not animated and fully doing copy positions of realtime calculated hair-ragdolls.

I'm think that this ragdolls-hair system or anything similar for some parts of the character with ragdolls driven are also may be created in Urho engine.

Last edited by codingmonkey on 27 Mar 2015, 08:29, edited 1 time in total.
User avatar
codingmonkey
Have many posts
Have many posts
 
Posts: 517
Joined: 21 Oct 2014, 19:26
Location: Russian Federation, Novosibirsk

Re: Etna character engineering

PostPosted by globus » 27 Mar 2015, 08:11

Привет!

Симпатичная модель.
Думаю что надо доработать веса вершин в области ... юбки.

Сразу вспомнил первые игры про Лару Крофт.
Там у нее коса (по моему мнению) в реальном времени просчитывалась.

Show spoiler
Hi!

Cute model.
I think that it is necessary to modify the weights of the vertices in the field ... the skirt.

I remember the first game about Lara Croft.
There, hair (in my opinion) are calculated in real time.


<*)))><
User avatar
globus
Some active
Some active
 
Posts: 87
Joined: 27 Jan 2014, 22:31
Location: Russia

Re: Etna character engineering

PostPosted by codingmonkey » 27 Mar 2015, 08:39

Yes, there are some problems but I did not understand yet how to paint weights skirt and legs so it looks normal, and you did such a thing ?

Lara too easy pigtail )
My ragdoll initial nodes severely limits so as not to seem much air.

Show spoiler
Да там есть некоторые проблемы но я так и не понял как раскрашивать весами юбку и ноги чтобы это выглядело нормально, а ты делал подобное ?
У лары слишком легкая косичка )
Я начальные рагдолл узлы сильно ограничиваю, чтобы не казалось сильно воздушно.
User avatar
codingmonkey
Have many posts
Have many posts
 
Posts: 517
Joined: 21 Oct 2014, 19:26
Location: Russian Federation, Novosibirsk

Re: Etna character engineering

PostPosted by globus » 27 Mar 2015, 10:14

I think the problem is that the vertexes of the central part of the skirt
rigidly attached to the central bone.
It is necessary to distribute the weight of the vertexes between the central bone and leg bones.

Search tutorial by phrase "Blender Weight Paint"

Show spoiler
Я думаю что проблема в том что вершины центральной части юбки
жестко привязаны к центральной кости.
Надо распределить веса этих вершин между центральной костью и костями ног.

Искать турориал по фразе "Blender Weight Paint"

Example:


Show spoiler
Краткий совет с одного сайта:
Ты привязал руку к скелету.
Теперь выбери скелет и перейди в Pose mode,
после этого выбери руку и перейди в Weight Paint .
Остается выбирать кости и смотреть вес на руке.
В режиме Weight Paint этот вес можно поправить, рисуя кистью по объекту.
Синее не будет двигаться за костью, красное будет двигаться полностью.
Промежуточные цвета дадут промежуточное значение.

Совет:
Рекомендую не назначать для одной вершины влияние более трех костей.
Некоторые игровые движки не поддерживают назначение влияния 4 и более
костей на одну вершину. (По моему это было в Ogre3D)
<*)))><
User avatar
globus
Some active
Some active
 
Posts: 87
Joined: 27 Jan 2014, 22:31
Location: Russia

Re: Etna character engineering

PostPosted by codingmonkey » 27 Mar 2015, 12:08

Thanks, I'll try to repaint the skirt without a central bone (hip) and see what happens.
Also may have need to lengthen the skirt for this )
User avatar
codingmonkey
Have many posts
Have many posts
 
Posts: 517
Joined: 21 Oct 2014, 19:26
Location: Russian Federation, Novosibirsk

Re: Etna character engineering

PostPosted by globus » 27 Mar 2015, 13:39

Image

For understanding.
What problem I see in your video.
<*)))><
User avatar
globus
Some active
Some active
 
Posts: 87
Joined: 27 Jan 2014, 22:31
Location: Russia

Re: Etna character engineering

PostPosted by codingmonkey » 03 Apr 2015, 21:04

some test with shaders


LitSolidCookTorrance.glsl source: http://pastebin.com/euFdZ5Za
User avatar
codingmonkey
Have many posts
Have many posts
 
Posts: 517
Joined: 21 Oct 2014, 19:26
Location: Russian Federation, Novosibirsk


Return to Artists

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests